de Simona MIHĂILĂ
Primăria Vaslui face un pas decisiv către digitalizare. De acum înainte, zeci de documente vor putea fi solicitate online de către cetățenii Vasluiului, iar o serie de servicii pot fi accesate direct de pe telefon.
Locuitorii urbei nu vor mai fi nevoiți să vină la primărie pentru a solicita diverse certificate, autorizații, declarații fiscale, vize, contracte, atestate etc.
Aceste facilități au devenit posibile odată cu finalizarea implementării unui proiect cu finanțare europeană, numit ”Sistem informatic integrat de e-administrație pentru îmbunătățirea accesului populației la servicii electronice și simplificare administrativă”.
Concret, vasluienii vor avea la dispoziție o platformă informatică front-office de tip „portal” (https://se.primariavaslui.ro), pentru asigurarea accesului online la serviciile gestionate de Municipiul Vaslui cu următoarele servicii:
– solicitare eliberare/prelungire Certificat de urbanism
– eliberare Certificat de urbanism de informare
– solicitare eliberare/prelungire Autorizație de construire
– comunicare privind începerea/încheierea executării lucrărilor
– cerere privind efectuarea recepției finale
– cerere de eliberare a certificatului de atestare a edificării/extinderii constricției
– certificat de nomenclatură stradală
– cerere eliberare Certificat de atestare fiscală (persoane fizice/juridice), Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului pe mijloacele de transport/clădiri/teren (persoane fizice/juridice, Scoatere din evidențe clădiri/terenuri/mijloacelor de transport (persoane fizice/juridice), Transfer auto, Restituiri/compensări (persoane fizice/juridice)
– cerere pentru eliberare/vizare anuală autorizație de funcționare privind locul și profilul activității
– cerere pentru vizare anuală autorizație de funcționare privind locul și profilul activității
– Permis de liberă trecere / staționare în vederea aprovizionării
– Cerere Adeverință rol agricol, Atestat de Producător, Avizare anuală Carnet de comercializare Contractul de arendare, Cerere pentru afișarea ofertei de vânzare a terenului, Comunicare de acceptare a ofertei de vânzare
– Petiții/Sesizări, Înrolare ca utilizator verificat (persoane fizice), Înrolare ca utilizator verificat (persoane juridice).
Terminalul interactiv pentru servicii electronice și management documente cu următoarele funcționalități: Plată electronică, Servicii electronice (demersuri online), Management documente – depunere si eliberare documente, registratură online.
Aplicație mobilă pentru servicii electronice cu următoarele module: Componentă mobilă de sesizări, Componentă publică de sesizări din portalul de servicii electronice (https://sesizari.primariavaslui.ro), Back-office pentru administrarea aplicației, Procesare a sesizărilor în platforma de management al cazurilor /documentelor, Funcționalități de informare,
Consultare și plată a taxelor și a impozitelor locale.
– platformă back-office pentru management servicii electronice, dosare, activități, semnare electronică
– retrodigitalizarea Arhivei Consiliului Local al municipiului Vaslui din perioada 1992-2020.
În cei aproape doi ani de implementare a proiectului, au fost instruite 168 persoane din cadrul Primăriei Vaslui în utilizarea platformei front-office si back-office.