Șoseaua de centură a Bârladului a trecut de ultima barieră: Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor a emis autorizația de construire.
Ieri, biroul de presă din cadrul Primăriei Bârlad a făcut public documentul transmis de minister.
Iată câteva dintre cele mai importante puncte din autorizația de construire:
* Se autorizează executarea lucrărilor de construire pentru obiectivul de investiție Varianta de Ocolire a Municipiului Bârlad – etapa I.
* Amplasamentul lucrărilor este situat pe traseul Variantei de Ocolire a Municipiului Bârlad, între intersecțiile cu DN 24 de la intrare în Bârlad și DN 24 de la ieșire din Bârlad spre Vaslui și se desfășoară pe teritoriul administrativ al localităților: Bârlad, Grivlța și Zorleni, județul Vaslui. Obiectivul de investiție face parte din rețeaua rutieră TEN-T.
* Valoarea lucrărilor autorizate fără TVA este de 118.077.071,26 lei, reprezentând valoarea lucrărilor declarată de solicitant, înscrisă în cererea de autorizare și devizul general.
* Durata de execuție a lucrărilor este de 22 de luni de la data de începere efectivă a lucrărilor.
* Autorizația de construire este valabilă pe toată perioada implementării proiectului pînă la finalizarea executării lucrărilor, respectiv până la data semnării procesului verbal de recepție finală a lucrărilor, cu condiția începerii execuției lucrărilor în termen de 12 luni de la data emiterii autorizației.
Bârlădenii nu cred nimic
Teoretic, în acest moment nu mai există niciun obstacol în calea începerii efective a lucrărilor. Beneficiarul lucrării, respectiv Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), are obligația ca într-un an, adică până pe 24 iulie 2121, să înceapă lucrările.
Vestea emiterii autorizației a fost distribuită cu entuziasm pe facebook, atât de Biroul de Presă al Primăriei Bârlad, cât și de primarul Dumitru Boroș.
Cu excepția unui număr restrâns de oameni, cei mai mulți fiind membri PNL care, evident, nu au uitat că suntem în campanie electorală și au etichetat evenimentul ca fiind exclusiv meritul lui Dumitru Boroș (candidat pentru un nou mandat de primar), în general reacțiile bârlădenilor au fost de neîncredere.
Au fost și unii revoltați că, încă o dată, șoseaua de centură a orașului e folosită ca subiect de propaganda electorală.
Oamenii știu că de 30 de ani, la Bârlad, șoseaua ocolitoare este subiectul favorit al tuturor candidaților, indiferent de culoarea politică.
Le sunt familiare anunțurile de genul celui de acum, deoarece au existat întotdeauna în campanii pentru alegeri locale, parlamentare, europarlamentare sau prezidențiale.
De la politicienii cu funcții, până la cei mai mărunți membri de partid, care profitau că se află la lipit afișe prin cartiere ca să le comunice locuitorilor că ”vine șoseaua de centură” dacă pun ștampila unde trebuie, toată lumea a promis.
Nu e obligatoriu ca și de data aceasta să fie la fel (speranța moare ultima, ca să folosim un clișeu), dar neîncrederea bârlădenilor este legitimă.
Primarul Boroș însuși dădea ca sigură emiterea autorizației până la data de 28 februarie. Lucru care nu s-a întâmplat.
Ce ți-e și cu politica: Boroș se pozează cu pesediștii la aprobarea șoselei de centură, dar le mulțumește liberalilor
Nu e sigur nici dacă se va întâmpla ca reprezentanții CNAIR să înceapă lucrările în cele 12 luni cât este valabilă autorizația, dar asta nu l-a împiedicat pe Boroș să aducă mulțumiri ca și cum, de mâine, nu mai vedem cauciuc de tir prin Bârlad.
”Multumesc celor care au avut încredere în informațiile pe care le-am adus la cunoștință publică și demersurilor pe care le-am făcut în ultimii ani. Celorlalți le transmit că sunt și în administrație și politică oameni corecți, de cuvânt, care se implică și care reușesc să facă lucruri importante pentru comunitate, mai ales având sprijin și la nivel central. Mulțumesc guvernului Orban, ministrului transporturilor, ministrului sănătății, CNAIR București, DRDP IAȘI, consilierului onorific de la Ministerul transporturilor, bârlădenilor, pentru miile de semnături date, creând presiuni asupra decidenților, precum și tuturor celor care s-au implicat în realizarea acestui obiectiv de-a lungul anilor. Un vis frumos care se transformă în realitate!” a declarat primarul Dumitru Boros.
Era de așteptat ca primarul liberal al Bârladului să-și politizeze mesajul și, probabil chiar l-am fi crezut dacă nu l-ar fi luat valul iarăși, mulțumindu-i ministrului Sănătății.
Știe toată lumea că Nelu Tătaru (ministrul Sănătății și șeful de partid al lui Boroș), nu are niciun rol în povestea șoselei de centură. O știe și Boroș, dar așa o fi regula la PNL: să-l aplauzi pe șefu’, chiar și fără motiv. Ca la PCR!
De apreciat totuși că Boroș nu a fost total lipsit de fair-play față de opoziție, pe care a inclus-o, la capitolul diverse ce-i drept, între ”toți cei care s-au implicat în realizarea acestui obiectiv”. E un semn că a învățat din experiența ”Autostrăzii vasluienilor”, când toată presa l-a pus la zid că și-a asumat (chiar și voalat) proiectul, deși acesta îi aparține deputatului Daniel Olteanu.
Chiar dacă nu a menționat ”PSD”, e clar că la pesediști s-a gândit când a mulțumit (chiar dacă de ochii lumii), având în vedere că pesediștii sunt cei care au aprobat construirea șoselei de centură și au accesat fondurile necesare de la Uniunea Europeană.
Pe 23 octombrie 2018, la Consiliul Județean Vaslui a fost semnat contractul de execuție al șoselei de centură, în prezența deputatului Adrian Solomon, Dumitru Buzatu, fostului prefect Eduard Popica și a lui Paul Stănescu, care era în acel moment ministru al Dezvoltării Regionale și Administrației Publice.
În aceeași zi, delegația a venit și la Bârlad, unde au avut loc discuții cu primarul Boroș și unde s-au făcut și poze. Ulterior, Boroș a postat un mesaj în care a dat detalii despre eveniment. (Simona MIHĂILĂ)